16. zpráva
16. zpráva 11. 1.
Informace k týdnu 11. 1. - 15. 1.
Ve středu 6. 1. navštívily děti celého 1. stupně kostelík sv. Jiří, aby tak zakončily Vánoce. Matúš, Ondra a Tomáš si opět zahráli 3 krále, zazpívali jsme si s Alešem pár koled a žáci z 3. A nám zahráli a zazpívali vánoční hru. Moc se jim to povedlo, takže jsme tímto definitivně Vánoce ukončili. Zrovna v pondělí napadlo trochu sněhu. Děti byly nadšené a největším zážitkem asi byla koulovačka před školou při cestě zpět, které se nadšeně zúčastnili téměř všichni.
Ve čtvrtek 7. 1. jsme byli místo obyčejné hodiny HV v sokolovně na hudebním pořadu, kde pan muzikant, který byl opravdu svým programem zaujatý a hodně jej to bavilo, seznámil děti s novými elektronickými nástroji, krásně zahrál i na saxofon. Děti si mohly nástroje dobře prohlédnout a některé i vyzkoušet. Akce byla velmi inspirativní a zajímavá.
ČJ- Jelikož je současné učivo velmi náročné, postupujeme pomaleji, než si tvůrci učebnice asi představovali. Téměř celý týden jsme ještě procvičovali skloňování příd. jmen tvrdých a měkkých. Teprve v pátek jsem dětem vysvětlovala skloňování příd. jmen přivlastňovacích. Snažila jsem se vysvětlování co nejvíce zjednodušit. Samozřejmě ve vysvětlování a procvičování budu pokračovat. Dětem jsem řekla, že pokud tomuto učivu hned nerozumí, nemusí se děsit, je to zcela normální. Stále platí ve všech předmětech, které učím, možnost doučení a dovysvětlení i po vyučování. V učebnici dojdeme tento týden asi na str. 67. V úterý budeme psát diktát ze str. 67, ten si mohou děti připravit, také však budeme psát diktát, který předem děti nebudou znát. Zde prověřím znalost dosud probraného učiva. Příd. jm. přivlastňovací tam ale ještě nebudou. V PS dojdeme asi na str. 38. Připomínám pololetní KP 18. 1. - v min. zprávě jsem popsala z čeho bude. Poslala jsem Vám domů k nahlédnutí PS, sešit školní, kde jsou cvičení, která jsme psali na známku.
Ma - Ve čtvrtek jsme psali KP - zlomky. Děti mají známky v ŽK a nesly domů práci k nahlédnutí. Kdo práci nestihl v hodině, dopsal si ji s mými radami po vyuč. Známku jsem upravila podle toho, do jaké míry jsem žákovi/žákyni pomohla. Pokud potřeboval někdo na práci více času nebo moji pomoc, napsala jsem to přímo na KP, takže si to přečtete.U pololetní KP, kterou budeme psát 20. 1., budu postupovat stejně. (obsah pololetní práce: všechny dosud probrané typy sčít, odčít, děl. nás. a slovní úlohy s těmito výpočty, geom. -výpočty obvodu růz. geom tvarů- typ v PS str. 39, 53, v uč. str. 95, nebude rýsování)
Tento týden dětem vysvětlím dělení dvojciferným číslem, v uč. je vysvětlen postup na str. 41. Ve středu asi začneme desetinné zlomky. Dojdeme asi na str. 43 v uč., v geometrii na str. 94, 95. V PS jsou tzv. integrované úlohy, ty budou děti dostávat postupně za d. ú. je to pěkné opakování z ČJ i Ma dohromady. Tyto d. ú. budu známkovat. Děti dostanou nové PS z matematiky.
Vl - dějepis V pondělí budeme psát KP, jak jsem psala minulý týden. Probereme život na vesnici v 18. století.
Vl - zeměpis Ve čtvrtek si učivo ČR zopakujeme formou soutěže. Děti budou odpovídat na otázky ve skupinkách. Uvidím, co si zapamatovaly.
Př - Ještě probíráme subtropický podnebný pás, začneme mírný podnebný pás.
20. 1. Bude jednorázový sběr papíru. Tento den mohou děti přinést svázané a zvážené balíky papíru.
Prosím, kontrolujte opět pravidelně dětem hlavu, více rodičů z naší třídy mi v povánočním týdnu hlásilo, že jejich dítě mělo nebo má vši. Vím, že vyčištění hlavy dá velkou práci, proto dětem také připomínejte preventivní chování, aby vši nedostaly. ( Nepůjčovat si cizí čepici, hřeben, ozdoby do vlasů, vzájemně se nečesat atp.)
Přeji Vám pěkný týden. V. Smetanová