20. zpráva
20. zpráva 14. 2.
Informace pro rodiče k týdnu 15. 2. - 19. 2.
-
Všem rodičům velmi děkuji za urychlené vyřízení a odevzdání přihlášek na letošní ŠvP. Na ŠvP se přihlásilo 21 žáků z naší třídy. Co nejdříve vám pošlu další informace ohledně placení zálohy.
-
Hrozně moc děkuji Andulce K., Verče, oběma Kačenkám, Lucce, Káje, Kristýnce, Vendy a Julince. V pátek odpoledne, některé dívky až do 18. 00hod, ochotně a účelně pomáhaly při zápisu prvňáčků. Dívky akci pojaly i jako společenskou událost, tak se na ni patřičně oblékly a vyzdobily, moc jim to slušelo. Jejich pomoc si pochvalovali i ostatní učitelky, vedení školy i rodiče budoucích prvňáčků.
-
Velmi vás prosím, abyste stále pravidelně kontrolovali dětem hlavy. Neustále se nemůžeme zbavit vší. ( všechny třídy) Pokud se u dítěte vši objeví, do školy jej pošlete až po úplné likvidaci živých vší i hnidů.
-
Moc chválím všechny členy SUPRKAPLE, kteří se zúčastnili nedělního benefičního koncertu a svým pěkným vystoupením se podíleli na záslužné akci.
K výuce
ČJ - V minulém týdnu jsme se soustředili hlavně na zdokonalení pravopisu příčestí minulého. Probrali jsme i pravopis u složitějších případů, kdy podmět je nevyjádřený, všeobecný nebo několikanásobný. Připadalo mi, že toto učivo dětem nedělalo větší problém. Také jsme zopakovali pravopis příd. jmen a napsali ohlášený diktát. Známky jsou pěkné u většiny dětí. Hned v pondělí si děti vzpomněly na jarní prázdniny a napsaly o tom, jak si je užily krátká vyprávění. Moc jsem všechny chválila za pěkné slohy, nejvíce mi potěšilo, že vyprávění napsaly děti dokonce bez pravopisných chyb. Každý svůj sloh potom přečetl ostatním. Nahlédněte do ŽK. Tento týden bychom měli dojít až na str. 83. Zopakujeme učivo minulého týdne a vysvětlíme si, co jsou podstatná jména pomnožná. ( str. 82, 83) Napíšeme diktát na
str. 83.
Ma - Ještě jsme opakovali desetinné zlomky, písemné dělení a řešili slovní úlohy. Písemné dělení děti opakovaly na jednoduchých příkladech, takže jich musely vyřešit více. Známky jsem také zapsala do ŽK. V geometrii jsme se věnovali obvodům mnohoúhelníků. V tomto týdnu začneme probírat nové učivo: desetinná čísla. V učebnici probereme asi str. 52 - 57. v PS str. 11, 12. G - konstrukce pravidelného šestiúhelníku podle str. 99 v uč.
Vl - dějepis - Probereme počátky národního obrození - v učebnici čl. Nástup kapitalismu, Nadvláda němčiny, Počátky nár. obrození, Fr. Palacký a J. K. Tyl. Děti dostanou d. ú. - PL, kde si znovu zopakují M. Terezii a Josefa II.
Vl - zeměpis- Zopakovali jsme ČR a Prahu. Začneme probírat Evropu, tento týden úvodní informace.
Př - Během páteční hodiny děti prezentovaly svoji doma připravenou otázku. Bohužel jsme všechny odpovědi nestihli, takže budeme ještě pokračovat ve středu. Některé děti se na mě trochu mračily, když jsem je zarazila v prezentaci s tím, že je nutné si otázku připravit doma znovu. Bylo to v těch případech, kdy měl dotyčný/á krásně připravené povídání, ale na jiné téma než měl mít. Při zadávání otázek jsem všem přesně vysvětlila, co si mají připravit, kde to najdou a na jaké úrovni by to mělo být. V 5. třídě už děti musí mluvit přesnými pojmy a k zadanému tématu. Většinu prezentací však mohu jenom pochválit.
V hodinách VV jsme po dlouhé době malovali zátiší podle skutečnosti, což se většině výborně dařilo.
Přeji vám krásný týden V. Smetanová