30. zpráva
30. zpráva 25. 4. 2016
Informace k týdnu 25. 4. - 29. 4.
Minulý týden
-
V úterý během posledních dvou hodin VV jsme uklízeli okolí školy.
-
V pátek jsme absolvovali hodinový program org. Ornita, kde jsme se toho dozvěděli hodně o vodních ptácích. Již tradičně(minulý rok - o sovách) byl celý program sestaven velice profesionálně. Bylo to poučné ale zajímavé. Dokonce děti viděly živou divokou husu, která se vesele procházela po počítačovně, div. kačera, čápa a kormorána. Ještě jsme dostali do třídy plakát s vodními ptáky, kteří u nás žijí.
Tento týden nás výjimečně žádná akce nečeká.
K výuce
ČJ - Procvičovali jsme pravopis zájmene já ve všech pádech a skloňování ostatních zájmen. Pravopis i, y řešíme stále. Průběžně se zabýváme i souvětím. Děti mě velmi potěšily výsledky, kterých docílily při psaní dlouhého doplňovacího cv., kde se objevily všechny typy probraných pravopis. jevů. Tento týden zopakujeme i pravopis číslovek ve cv. 13 str. 119, které budou mít děti za d. ú. Doporučuji, aby si před napsáním úkolu děti zopakovaly skloňování číslovek na str. 95. Úkol oznámkuji. Dále zopakujeme na známku pravopis předložek s, z cv. 16 str. 120, pravopis zájmene já cv. 19 str. 121. a určování sl. druhů ve cv. 18. Určitě napíšeme i cv. 26, kde zopakujeme pravopis i, y. Pokud si děti doma cvičení připravují, je důležité, aby si pravopis vždy zdůvodnily. Možná dojde i na diktát na str. 123. I tento týden tedy budeme opakovat (str. 120 - 123).
V pondělí 2. 5. si vyberu doplněné Čt. deníky. Tuto hodinu bych chtěla udělat opět tak, že děti si přinesou jednu z přečtených knih a představí ji ostatním spolužákům. Vůbec nebudu chtít , aby převyprávěly obsah knihy, ale aby o ní řekly pár vět vlastního názoru. Také by měly ostatním sdělit o jaký žánr se jedná.
Ma - Min. týden si děti vyvodily vzoreček pro výpočet povrchu krychle. Zabývali jsme se i ostatními tělesy. S tím souvisí i dokonalá dovednost rychlého a správného násobení všech probraných typů. Takže dětem dávám každý den i pár př. obyč. násobení - známkuji rychlost i správnost. Tento týden budeme řešit geometrii př. na str. 109,110. Doporučuji zopakovat i převody jednotek obsahu. Je to opakování, takže předpokládám, že do desetiminutovek zařadím kromě násobení i tyto příklady. Nyní, protože již umíme násobit a dělit desetinná čísla deseti, stem a tisícem, můžeme toto učivo při převodech používat. Trochu náročnější bude pro některé děti tento týden asi výpočet povrchu kvádru. Budou však moci používat napsaný vzoreček, do kterého budou dosazovat délky stran.
Vl - Jediný předmět, ve kterém se trochu loudáme, je Vl - dějepis. Pár hodin nám odpadlo. Teprve jsme doprobrali N. divadlo. Příští týden budou děti psát KP z kapitol 8, 9, 10. Skutečnost je taková, že když neohlásím KP, některé děti se vůbec na hodiny nepřipravují. Je to asi normální, ale . . . . Moje idealistické předpoklady, že děti se budou připravovat z hodiny na hodinu, se bohužel nenaplnily. Tak holt musejí být ty písemky. . . .
Vl - KP - sousední státy dopadla pěkně. Nyní doprobereme povrch Evropy. Děti pracují vždy s textem v učebnici, s mapou, řeší pracovní list. Pokud nestíhají, musejí vždy PL dodělat doma. Také by si měly vždy poslední učivo doma zopakovat, aby toho potom nebylo moc najednou při souhrnném opakování.. . .
Př_- V pátek děti psaly KP z učiva o člověku. Známku dětem řeknu ve středu, ještě nemám všechny KP opraveny. Tento týden se budeme zabývat smysly.
Přeji pěkný týden V. Smetanová