31. zpráva
31. zpráva 2. 5. 2016
Informace k týdnu 2. 5. - 6. 5.
K výuce
ČJ - Děti mají v ŽK zapsané známky z různých opakovacích cvičení, která jsme v tomto týdnu psali. Jednalo se o opakování skloňování číslovek, pravopisu i, y, skloňování zájmene já a určování sl. druhů. Jak učivo zvládá vaše dítko, podle známky v ŽK vidíte. Děti mohou při psaní používat různé přehledy a tabulky k učivu, které si mohou i samy vyrobit dle svých potřeb. Bohužel, skutečnost je většinou taková, že kdo to nejvíc potřebuje, pomůcky nepoužívá. V tomto týdnu budeme probírat kapitolu, která se bude věnovat vztahům ve slovní zásobě a přesné orientaci v textu. ( Zopakujeme pojmy: synonymum, antonymum, sl. citově zabarvená, sl. významem nadřazená, podřazená, souřadná. Také se budeme více věnovat souvětí. Stále procvičujeme pravopis.) Tento týden budu zařazovat cv., kde budou muset děti pravopis písemně správně zdůvodnit. Správné zdůvodnění budu známkovat. Budeme pracovat v uč. na str. 124 - 129. V PS uděláme str. 25, 26, 27, 28, 29. Jsou zde převážně cv. z učiva, které by děti měly již ovládat.
V pondělí se těším na literární hodinu, kdy budou děti prezentovat své knihy, které přečetly a zapsaly si do Čt. deníků.
Ma - Celý týden jsme se zabývali řešením úloh s výpočty povrchu krychle a kvádru. Většina dětí si při řešení vedla velice zdařile. Některým se však občas do výpočtů vloudila chyba v násobilce. Postupům řešení, si troufám říct, porozuměli všichni. Myslím, že už všichni konečně chápou, co to znamená dosazení do vzorce. Uvidíme. Ve středu napíšeme na toto učivo KP. Příklady budou podobného typu jako na okop. papíře, kde jsme řešili úlohy ve škole a poslala jsem jej dodělat a příp. opravit domů. Také takové jako jsou v učebnici na str. 109 a 110. V pondělí a úterý budeme učivo ještě procvičovat. Tolik „oblíbené“převody jednotek také ještě procvičíme. V pátek jsme psali testík na převody. Děti věděly předem i cvičení v PS, které budeme psát, mohly používat i tabulky převodů. Někteří však možnost přípravy doma asi nevyužili. Děti mají známky v ŽK. Ve čtvrtek a v pátek budeme řešit stavby z krychlí prakticky i v učebnici str. 111, 112, 113, to bude pro děti i pro mě zábavné. ( PS str. 52, 53.)
Vl- Dějepis - Budeme psát KP z kapitol 8, 9, 10 v učebnici. Dětem jsem podrobně vysvětlila, co po nich budu chtít, tak doufám, že dopadne dobře.
Vl - Zeměpis- Už se trochu opakuju. Stále dětem připomínám, že na začátku každé hodiny Vl, Př vždy opakujeme poslední učivo. Je to ten správný okamžik dokázat, že si žák/yně zaslouží tu lepší známku. Pokud se nepovedla KP, tak je možné si aktivitou v hodině hodně vylepšit, ale platí to i opačně, že nestačí se učit pouze na KP. Připomínám dětem, že si pěknou známku musejí zasloužit i aktivitou v hodině. 14dní před koncem školního roku, jak za mnou obvykle někteří chodí, bude na vylepšování pozdě. Minulou hodinu Vl někteří vyvolaní k mapě vypadali, jako když vidí mapu poprvé v životě a ještě neumějí ani číst. Naštěstí je tento přístup ve třídě v menšině. Probíráme povrch a vodstvo v Evropě.
Př- Zabýváme se smysly. Probrali jsme podrobněji zrak- oko, sluch - ucho, zopakujeme a nově probereme čich, chuť. Je nutné, aby si děti doma opakovaly i z prac. listů. Jsou tam i věci, které nejsou v učebnici.
Přeji pěkný týden V. Smetanová